شرکت حسابداری گروهی از متخصصان حسابداری است که خدمات مدیریت مالی را به مشتریان ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل حسابرسی، تهیه و برنامه ریزی مالیاتی، پردازش حقوق و دستمزد، حسابداری و خدمات مشاوره باشد.

موسسه خدمات حسابداری برای شرکت‌ها و سازمان‌ها خدمات حسابداری ارائه می‌دهد. این خدمات شامل تنظیم و تدوین دفاتر حسابداری، تنظیم صورت‌های مالی، پردازش حساب‌های پرداخت و دریافت، پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان، حسابرسی، مالیاتی، انجام محاسبات مالیاتی، مدیریت مالی و مشاوره مالی می‌باشد. علاوه بر این، این موسسه می‌تواند به موارد دیگری مانند برنامه‌ریزی مالی، ارزشیابی شرکت، بودجه‌ریزی و مدیریت هزینه ها کمک کند.

یک شرکت حسابداری یا شرکت مشاوره حسابداری یک شرکت است که در زمینه خدمات حسابداری و مالی فعالیت می‌کند. این شرکت‌ها توسط حسابداران حرفه‌ای و متخصص تشکیل شده‌اند که دارای تخصص در زمینه حسابداری، مالیات و دیگر مسائل مالی هستند.

یک شرکت حسابداری چه چیزی می تواند به کسب و کار شما ارائه دهد؟

وقتی اکثر مردم به حسابداری فکر می کنند، معمولاً به مالیات فکر می کنند. در حالی که درصد زیادی از شرکت‌های حسابداری می‌توانند مالیات‌ها را تهیه کنند و انجام می‌دهند، بسیاری از آنها بسیار بیشتر از این کار انجام می‌دهند. حسابداری یک نیاز ضروری برای مشاغل در هر اندازه است.

اگر با مدیریت امور مالی کسب و کار کوچک خود مشکل دارید و برای رسیدگی به امور حسابداری و سایر امور مالی و گزارشگری به کمک نیاز دارید، این مقاله به شما کمک می کند تا شرکت حسابداری مناسب را پیدا کنید.

شرکت حسابداری چیست؟

شرکت حسابداری گروهی از متخصصان حسابداری است که خدمات مدیریت مالی را به مشتریان ارائه می دهد. این خدمات می تواند شامل حسابرسی، تهیه و برنامه ریزی مالیاتی، پردازش حقوق و دستمزد، حسابداری و خدمات مشاوره باشد. برخی از این حسابداران می توانند حسابداران رسمی رسمی (CPA) باشند، اما هر حسابداری CPA نیست.

ساختار یک شرکت حسابداری اغلب به اندازه آن بستگی دارد. برخی از شرکت های حسابداری توسط یک نفر خارج از خانه اداره می شوند. برخی دیگر هزاران نفر را در چندین مکان در سراسر کشور یا در سراسر جهان استخدام می کنند.

شرکت های حسابداری همچنین در نحوه عقد قرارداد با مشتریان خود متفاوت هستند. برخی ممکن است به صورت پروژه با شما قرارداد ببندند ، که اغلب در مورد پرونده های مالیاتی به اینگونه عمل می شود. برخی دیگر ممکن است بسته به خدمات ارائه شده، نرخ ساعتی را از مشتریان خود دریافت کنند. برخی دیگر برای خدمات مستمر مانند گزارشگری مالی ساده، نرخ های ماهانه ثابتی را ارائه می دهند. نرخی که آنها دریافت می کنند با توجه به اندازه شرکت، خدماتی که ارائه می کنند و مدرک و گواهینامه کارکنان متفاوت است.

اگر صاحب یک کسب و کار هستید، به احتمال زیاد به خدمات حسابداری نیاز دارید. ممکن است فکر کنید که فقط به تهیه حسابداری و مالیات نیاز دارید، اما به شما کمک می کند که بدانید شرکت های حسابداری چه خدمات دیگری می توانند ارائه دهند. ممکن است مواردی وجود داشته باشند که در رابطه با یک شرکت حسابداری به آنها فکر نکرده باشید، اما در نهایت می توانند به کسب و کار شما کمک کنند.

بیشتر بخوانید : چرا شرکتهای برنامه نویسی نرم افزار حسابداری رایگان ارائه می دهند؟

خدمات شرکت حسابداری

شرکت های حسابداری چه خدماتی ارائه می دهند؟ بستگی دارد. برخی کارهای زیادی انجام می دهند و برخی روی خدمات خاص تمرکز می کنند زیرا تخصص خود را پیدا کرده اند. شما باید خدماتی را که یک شرکت ارائه می دهد بررسی کنید تا مطمئن شوید که آنها تمام نیازهای شما را ارائه می دهند. در اینجا برخی از خدمات رایج حسابداری آورده شده است.

1. حسابداری عملیاتی

حسابداری چیزی است که وقتی به حسابداری فکر می کند به ذهن همه می رسد و دلیل خوبی برای آن وجود دارد. حسابداری دقیق برای موفقیت یک تجارت بسیار مهم است.

حسابداری شامل ثبت و تطبیق کلیه معاملاتی است که در یک تجارت انجام می شود. از آنجایی که یک شرکت معمولاً چندین حساب دارد، بخشی از فرآیند شامل تعیین حسابی است که تراکنش بر آن تأثیر می گذارد. در حالی که بسیاری از حسابداران حسابداری را انجام می دهند، هر حسابداری لزوماً یک حسابدار حرفه ای نیست.

2. برنامه ریزی و تهیه مالیات

خدمات مالیاتی یا فرآیند تهیه اظهارنامه مالیاتی شما برای مطابقت با قوانین مالیاتی و بخشنامه های سازمان امور مالیاتی است. هر کسب و کاری باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کند، اما هر کسب و کاری درگیر برنامه ریزی مالیاتی نیست. یک نظرسنجی نشان داد که 76٪ از مشاغل کوچک تهیه اظهارنامه های مالیاتی را برون سپاری می کنند.

یک شرکت حسابداری می تواند با ارائه خدمات برنامه ریزی مالیاتی به کسب و کار کمک کند تا قبل از موعد برای مالیات آماده شود. برنامه ریزی مالیاتی تلاشی برای بهینه سازی وضعیت مالیاتی شما قبل از زمان ثبت مالیات است.

حتما بخوانید : وظایف شرکت مشاوره مالیاتی چیست ؟ معرفی چند شرکت خدمات مالیاتی

3. حقوق و دستمزد

شرکت های حسابداری اغلب خدمات حقوق و دستمزد را ارائه می دهند. همچنین شرکت های پردازش حقوق و دستمزد وجود دارند که فقط این خدمات را ارائه می دهند. حقوق و دستمزد ممکن است ساده به نظر برسد، اما زمانی که انواع مختلفی از کارمندان دارید، ممکن است پیچیده شود. برخی از کارمندان ممکن است ساعتی کار کنند، در حالی که به برخی دیگر حقوق پرداخت می شود.

مسئول حقوق و دستمزد باید همه اینها را مدیریت کند، مطمئن شود که تمام مالیات های مربوط به حقوق به طور دقیق کسر شده است و سپس به موقع پرداخت می کند . یک شرکت حسابداری می تواند همه اینها را برای یک تجارت مدیریت کند.

حتما بخوانید : همه چیز درباره قرارداد کار ساعتی، موقت، پاره وقت، دائمی و فسخ

4. توسعه کسب و کار و ارزش گذاری

هنگامی که یک کسب و کار برای رشد به بودجه نیاز دارد، ممکن است به دنبال سرمایه گذاری از سرمایه گذاران خصوصی یا وام از بانک باشد. قبل از اینکه شرکت بتواند این بودجه را دریافت کند، باید به سرمایه گذاران یا بانک ثابت کند که در نهایت آن پول را بازپرداخت خواهد کرد.

تشکیل پرونده در بانک برای اخذ تسهیلات به صورت گزارش طرح های توجیحی و (FS) و حسابرسی ارائه می شود. برخی از شرکت های حسابداری خدمات توسعه کسب و کار و ارزیابی را ارائه می دهند.

5. خدمات مشاوره ای

خدمات مشاوره ای نقش حرفه ای نسبتا جدیدی است که توسط برخی شرکت های حسابداری ارائه می شود، اما به سرعت ضروری می شوند.

هنگامی که یک شرکت حسابداری خدمات مشاوره ای ارائه می دهد، آنها در کنار کسب و کار برای کمک به رشد آن کار می کنند. این شرکت‌ها به جای ایجاد تعادل در حساب‌ها و ارائه برنامه‌ریزی مالیاتی، نقش فعالی در کسب‌وکار مشتری دارند و از نرم‌افزار هوش تجاری و تجربیات خود برای کمک به شرکت در غلبه بر مشکلات مالی و رسیدن به اهداف تجاری خود استفاده می‌کنند.

6. برون سپاری مدیریت مالی

یکی دیگر از خدماتی که برخی از شرکت های حسابداری ارائه می دهند، «CFO برون سپاری» نام دارد. خدمات برون سپاری CFO – مدیریت ارشد مالی – خدمات مشاوره ای را گسترش می دهند. یک CFO برون سپاری شده خدمات استراتژی مالی را برای شرکت های کوچک و متوسط ارائه می دهد که نیازی به مدیر مالی تمام وقت ندارند یا بودجه لازم برای استخدام آن را ندارند. گاهی اوقات به صورت پاره وقت یا پروژه به پروژه کار می کنند.

حال بیایید به چند نمونه شرکت حسابداری نگاه کنیم تا ببینیم کدام نوع از شرکت های حسابداری چه خدماتی را ارائه می دهند.

انواع شرکت های حسابداری

یک شرکت حسابداری چه کاری انجام می دهد؟ بستگی به نوع حسابداری دارد . چند شرکت در اینجا انواع اصلی شرکت های حسابداری آورده شده است.

1. شرکت های حسابداری با خدمات کامل

شرکت های حسابداری با خدمات کامل، خدمات متنوعی را برای مشتریان خود ارائه می کنند، از حسابداری گرفته تا تهیه مالیات و خدمات مشاوره ای. آنها همچنین تمایل دارند شرکت‌های بزرگ‌تری با صدها یا هزاران کارمند باشند، که هر یک از آنها ممکن است در صنایع یا رشته‌های خاصی تخصص داشته باشند تا انواع خدمات مورد انتظار مشتریان خود را ارائه دهند.

2. شرکت های مالیاتی

شرکت های مالیاتی در یک چیز تخصص دارند: ارائه خدمات مالیاتی . آنها بر برنامه ریزی مالیاتی، تهیه و ارسال اظهارنامه های مالیاتی و حل و فصل پرونده های مالیاتی متمرکز هستند.

3. موسسات حسابرسی

مؤسسه حسابرسی یکی دیگر از انواع تخصصی شرکت حسابداری است. آنها فقط ممیزی افراد، مشاغل کوچک، نهادهای دولتی و انواع دیگر سازمان ها را انجام می دهند. حسابرسی برای تأیید صحت صورت های مالی استفاده می شود و می تواند تعیین کند که آیا یک تجارت سودآور است یا خیر.

حسابرسی اغلب باید توسط یک شرکت خارجی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که حسابرس هیچ ارتباطی با تجارت ندارد. اگر یک کسب و کار باید با بانک ها، مؤسسات مالی یا سهامداران سر و کار داشته باشد، حسابرسی یک الزام است.

4. برون سپاری شرکت های حسابداری

شرکت‌های حسابداری برون‌سپاری یک بخش حسابداری کامل را برای مشاغل بسیار کمتر از هزینه کارکنان داخلی کامل فراهم می‌کنند. خدماتی که یک شرکت حسابداری برون سپاری ارائه می دهد می تواند متفاوت باشد. برخی خدمات مشابه یک شرکت خدمات کامل را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر ممکن است تنها زیر مجموعه ای از این خدمات را ارائه دهند.

5. شرکت های حسابداری

شرکت های حسابداری فقط خدمات حسابداری ارائه می دهند و اغلب با مشاغل کوچکی کار می کنند که زمان مدیریت دفاتر خود یا پول استخدام یک شرکت حسابداری با خدمات کامل بزرگتر را ندارند.

آیا کسب و کار کوچک شما به یک شرکت حسابداری نیاز دارد؟

در حالی که زمانی حسابداری عمدتاً تهیه مالیات و حسابداری بود و بخش بزرگی از آن هنوز هم هست، حسابداری در سال‌های اخیر تکامل یافته است و به شرکت‌های حسابداری امکان دسترسی به فناوری‌هایی را می‌دهد که کسب‌وکارها در گذشته فقط رویای آن را داشتند. این امر شرکت‌های حسابداری امروزی را کارآمدتر کرده است و به آنها اجازه می‌دهد در خدمات جدیدی که شرکت‌های گذشته ارائه نمی‌کردند، متخصص شوند.